Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 1, 2011

Ramadhan pertamaku as a wife and mom's to be..


Masa berlalu tanpa kita sedari..tahun ni merupakan Ramadhan pertamaku sebagai seorang isteri and bakal ibu..gembira..ya.aku bersyukur pada yang Esa kerana masih diberi kesempatan untuk merasai semua ini..satu pengalaman yang baru dalam hidupku..satu lagi stage dalam hidupku.. Tapi, kami masih berjauhan..berjumpa hanya pada hujung minggu..Ramadhan kali ini mungkin sedikit menyedihkan..walaupun kami sudah bergelar suami dan isteri tetapi masih tidak dapat menyambutnya bersama-sama..bersahur dan berbuka bersama hanya pada hujung minggu..masih lagi saling kejut sahur melalui phone calls as we are in college.. Ditambahkan pula dengan diriku yang sedang sarat hamil, sedikit pilu rasanya..Hari ini merupakan hari pertama bersahur sebagai ibu hamil..15 minit lepas sahur, aku sudah muntah..hopefully puasaku akan kuat dan teguh..badanku akan sihat..demi babyku.. Hari ini aku bercuti..sempena 1 ramadhan..ada aku meminta untuk ikut si dia balik ke gua musang, namun si dia x izinkan kerana memikirkan kesihatan aku dan baby..xsanggup si dia untuk membiarkan aku pulang sendiri nnt dengan menaiki bas. ditambah pula aku mengalami sedikit bleeding pada hari jumaat lepas.. sedikit kecewa, namun aku terima keputusan si dia kerana aku tau si dia memikirkan tentang kesihatan aku dan baby.. Diharapkan kedatangan Ramadhan kali ini akan memberi sinar dan harapan baru kepada kami sekeluarga..semoga segala ibadat dan amalan kami diterima-Nya..semoga akan ada berita gembira buat kami menjelang akhir tahun nnt..semoga aku selamat melahirkan zuriat suamiku yang tercinta..Amin..

[untuk sayangku]

abang..semoga kita sama-sama kuat dan tabah dalam mengharungi segala dugaan yang diberikan oleh-Nya..sesungguhnya ayang terlalu merinduimu..ayang akan kuat demi abang dan baby..luv u so much..mmuahh

0 comments: