Wednesday, May 25, 2011

Ujian dalam Kebahagiaan

Dah lama xde entri baru.. Sekarang ni mmg dah x byk masa terluang mcm sebelum ni.. Mengajar tahun 6 mmg mcm ni, kelas tambahan dr petang smpai malam, program sekolah bt pun byk, kadang2 nak makan pun x sempat.. nasib baik 'si dia' memahami tuntutan tugas aku kat sini.. thanks sayang. Bercakap tentang 'si dia', kandungan dia dah nak msk 6 bln.. betul org cakap, perempuan mengandung ni nampak lg cantik dr biasa.. tulah yang aku nmpk pada 'Si dia', semakin hari semakin cantik, itu yg bt aku berat hati nak tggl tiap2 mggu.

Tapi nampaknya aku terpaksa berjauhan lagi untuk sekurang2nya 1 sem lg.. pagi ni keputusan permohonan pertukaran 'si dia' x diluluskan. memang terasa jgk frust pada mulanya, tapi kami terima je ujian ni dgn redha hati.. pastinya Allah ada perancangan yg lebih baik utk aku, 'si dia' & anak kami.. cuma yg mampu aku bt sekarang ni, sediakan semua keperluan 'si dia' & baby.. then, aku mampu berdoa je semoga Allah lindungi kami sekeluarga.. baru2 ni pun 'si dia' terseliuh kaki sbb jatuh dpn rumah, tp dia ckp dia ok, baby pun ok.. aku risau sgt ingat nak ambk cuti je terus blk, tp 'si dia' x bagi.. ni lah cabaran bila berjauhan, kalau dua2 pihak x kuat, x tabah, memang susah.. tapi aku bertuah sbb 'si dia' memang kuat dari dulu lagi, dia bleh hdp sndr walaupun aku jauh, sbb 2 aku bangga & sayang sgt kat 'si dia'.. aku rasa setakat ni dulu entri kali ni..

[untuk sayangku]

Sayang jgn sedih walau kita masih kena berjauhan.. Walaupun jauh, abg ttp ada sentiasa di sisi sayang.. jg dr sayang & anak kita baik2.. we'll be together soon.. mmuahh..